13 Kasım 2008 Perşembe

Fossegrim



"Evimin kıyılarından başlayarak şehrin büyükçe bir kısmını kaplayan ormanlar içinde yürüyorum aheste aheste ve bir damla yaş birikmiş göz pınarlarımda. Gecenin karanlığını parçalarcasına fenerler asılmış kimi ağaçlara; ama ben bunlara inat en kuytularda kaybetmeye çalışıyorum kendimi.

Neden sonra, hafif hafif keman sesleri duymaya başlıyorum uzaktan; arşelerin tellere sürtünmelerinin yaydığı o hüzün, bünyemde hapsettiklerimi de su yüzüne çıkartıyor tekrar ve dizlerim üzerine çöküp ilerlemeye başlıyorum seslerin geldiği yöne doğru. Çam iğneleri batıyor, kozalaklar tırmalıyor dizlerimi ve kanların süzüldüğünü hissediyorum diz kapaklarımdan aşağı doğru ama o kadar umrumda değil ki her şey; kemanların o büyülü tınıları hariç.

Farkediyorum ki ses, fener sandığım o ışıklardan geliyor ve ben yönelmişim en yakınımdakine doğru. Yaklaştıkça farkettiğim, bunların ne fener, ne de ağaçta asılı oldukları oluyor. Ufak peri kanatlarınını çırpınışlarıyla süzülen, badem gözleriyle bakan perilerle karşı karşıyayım ve yavaş yavaş sarmaya başlamışlar etrafımı. Onların büyülü kemanlarına eşlik eden piyano sesleri çok uzaklardan geliyor, sanki cennetin kendisi onlara ayak uyduruyormuş gibi. Şaşkınlıktan iri iri açtığım gözlerimle seyrettiğim perilerin bana da gülümsemeye başladığını farkediyorum ve kendi kollarıma kayıyor gözlerim, zira nereden geldiğini bilmediğim kemanımla onlara eşlik etmekteyim. Bildiğim bir tınıyı çalıyoruz çünkü hep beraber ve ben bu tınıyı her dinlediğimde bir defa daha dinlemek isterim; onuncu defadan sonra herhangi bir iş yapmaktan aciz kalakalırım ve de her defasında.

İyice yaklaşıyorlar bu Fossegrim'ler yanıma ve parıltıları gözlerimi acıtmaya başlarken, ateşböceklerini kovar gibi kovmaya çalışıyorum onları, gözlerim kapalı, kollarım kontrolsüzce sallanıyor sağdan sola ve soldan sağa. Yüzükoyun kapaklanıyorum en sonunda pes edip ve çam iğneleri yanaklarımı acıtıyor.."


Uyanıyorum sonra. Kalkıyorum; aklımda çok başka zamanlar, kulaklarımda bir şekilde Fossegrim çalıyor. Bilgisayarın başına gidip, tahmini zor olmayan bir müzik dosyasına çift tıklıyorum.

Gün güzel geçecek. Tabii.


Hiç yorum yok: